Semnarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comitetului Interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112


Marți, 30 iulie a.c., la sediul Ministerului Afacerilor Interne a fost semnat Regulamentul de organizare și funcționare a Comitetului Interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112.

Reamintim că acest comitet este condus de secretarul de stat din MAI, Raed Arafat și are în componență reprezentanți ai IGSU, Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, Serviciului de Telecomunicații Speciale, și ai Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații.

În ședința de astăzi, secretarul de stat, dr. Raed Arafat a prezentat și a supus analizei propunerile înaintate de instituțiile consultate în privința modalității de îmbunătățire a sistemului unic de urgență 112. Totodată, în acord cu dispozițiile deciziei prim-ministrului, a fost aprobat Regulamentul de Organizare și Funcționare a Comitetului.

În mod concret, problematica supusă dezbaterii în ședința de astăzi au vizat:

• Intervențiile legislative imediate necesar a fi operate pe textul OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență;

• Aspectele tehnice care limitează și condiționează implementarea imediată a tehnologiei AML (Advanced Mobile Location);

• Necesitatea promovării unui act normativ distinct care să reglementeze obligația înregistrării datelor personale la achiziționarea cartelelor Pre-Paid;

• Analiza posibilităților de reglementare, de către ANCOM, a modului de acoperire a zonelor în care nu există semnal GSM.

Ca priorități imediate pentru ședința de mâine, au fost stabilite următoarele acțiuni

• STS și ANCOM vor conveni și disemina către toate celelalte entități din componența Comitetului, propunerile de modificare a OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență;

• IGSU va transmite ANCOM zonele fără semnal TETRA constatate pe timpul misiunilor operative din competență;

• Completarea raportului de informare a prim ministrului, potrivit structurii Cadru aprobate cu aspectele din competența entităților reprezentate în Comitet;

• Completarea și explicitarea de către STS a aspectelor tehnice care limitează capacitatea de localizare prin utilizarea tehnologiei AML, chiar și în condițiile implementării acesteia.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *